Solidium Oy:n ylimääräinen yhtiökokous pidettiin Helsingissä 29.7.2016. Kokouksessa valittiin yhtiölle uusi hallitus 1.8.2016 alkaen.

Hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettiin kuusi (6) jäsentä.

Hallitukseen valittiin puheenjohtajaksi Harri Sailas, varapuheenjohtajaksi Eija Ailasmaa sekä varsinaisiksi jäseniksi Aaro Cantell, Markku Hyvärinen, Paula Lehtomäki ja Marjo Miettinen.

Solidium Oy

Lisätietoja: soittopyynnöt, johdon assistentti Jaana Lahti, puh. 010 830 8904

Solidium on Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö, jonka tehtävänä on vahvistaa ja vakauttaa kotimaista omistusta kansallisesti tärkeissä yrityksissä ja kasvattaa pitkäjänteisesti omistustensa taloudellista arvoa. Solidiumin strategian perusta ja keskeisin tavoite on nykyomistusten hyvä hoito ja niiden arvon kasvattaminen. Solidium on omistajana kahdessatoista pörssiyhtiössä, joissa kaikissa Solidium on vähemmistöomistajana (Elisa Oyj, Kemira Oyj, Metso Oyj, Outokumpu Oyj, Outotec Oyj, Sampo Oyj, SSAB AB, Stora Enso Oyj, Talvivaaran Kaivos­­osakeyhtiö Oyj, Telia Company AB, Tieto Oyj ja Valmet Oyj). Solidiumin osakeomistusten markkina-arvo on noin 6,7 miljardia euroa. Lisätietoja: www.solidium.fi.