Solidium on tänään tehnyt sitovan sopimuksen ostaa 4 442 500 TietoEVRY:n osaketta yhtiön suurimmalta osakkeenomistajalta eli Apax Partners LLP:n hallinnoimilta rahastoilta, toimien Lyngen Holdco S.A.R.L.:in välityksellä (”Apax”). Kauppahinta on noin 122,6 miljoonaa euroa. Solidium ja Apax solmivat 19.6.2019 ehdollisen sopimuksen, jonka mukaan Solidiumilla oli oikeus ostaa mainittu määrä TietoEVRYn osakkeita. Solidium tiedotti asiasta 19.6.2019. Tiedon ja EVRY:n rajanylittävän sulautumisen täytäntöönpanon 5.12.2019 myötä Solidiumin omistusosuus liudentui 6,3 prosenttiin, kun EVRY:n omistajat tulivat omistamaan 37,5 % yhdistyneestä TietoEVRY:stä. Tänään sovitun Solidiumin ja Apaxin välisen osakekaupan myötä Solidiumin omistusosuus nousee takaisin 10 prosenttiin.

TietoEVRY:n toisiaan täydentävä liiketoiminta Norjassa, Suomessa ja Ruotsissa luo hyvän pohjan sulautumiselle. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on noin 3 miljardia euroa. Yhdistyvän yhtiön 24 000 ammattilaista ovat tukemassa pohjoismaisten yritysten edelläkävijyyttä ja tuottamassa arvoa yhteiskunnalle digitaalisten palveluiden avulla. Yritykset täydentävät toisiaan niin maantieteellisesti kuin palvelujen ja asiakaskunnan suhteen. TietoEVRYn pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Antti Mäkinen, puh. 010 830 8905

Solidium on Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö, jonka tehtävänä on vahvistaa ja vakauttaa kotimaista omistusta kansallisesti merkittävissä yrityksissä ja kasvattaa pitkäjänteisesti omistustensa taloudellista arvoa. Solidium on omistajana kolmessatoista merkittävässä pörssilistatussa yhtiössä, joissa kaikissa Solidium on vähemmistöomistajana (Elisa Oyj, Kemira Oyj, Konecranes Oyj, Metso Oyj, Nokia Oyj, Nokian Renkaat Oyj, Outokumpu Oyj, Outotec Oyj, Sampo Oyj, SSAB AB, Stora Enso Oyj, TietoEVRY Oyj ja Valmet Oyj). Solidiumin sijoitusvarallisuuden arvo on noin 7,7 miljardia euroa. Lisätietoja: www.solidium.fi.